Το θέμα που συζητήθηκε στην Α’ γυμνασίου αφορούσε τον «Εαυτό
και τους άλλους» ενώ στην Γ’ γυμνασίου έγινε συζήτηση γύρω από «τις
Εξαρτήσεις». Η παρουσία των υπεύθυνων καθηγητριών-Νικήτα Ελένης και Κατσάνου
Βαρβάρας-ήταν απαραίτητη και υποστηρικτική Η κάθε ομάδα είχε διάρκεια περίπου
δυο διδακτικές ώρες και αποτελούνταν από τρία μέρη: άνοιγμα, κυρίως θέμα και
κλείσιμο. Στο πρώτο κομμάτι εφαρμόστηκε βιωματική άσκηση σωματικής
ενεργοποίησης και η ανταπόκριση των παιδιών
ήταν μεγάλη και πέρα από τις προσδοκίες όλων των παρευρισκομένων.
Στην ομάδα της Α' γυμνασίου το έναυσμα της συζήτησης δόθηκε με αποφθέγματα διάσημων ανθρώπων (φιλόσοφοι, συγγραφείς, επιστήμονες), σχετικά με την έννοια του εαυτού και των άλλων. Αρχικά, ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να κάνουν αυτόματη γραφή ή ζωγραφική. Έπειτα, τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυο υποομάδες, όπου παρουσίασαν και ανέπτυξαν τις απόψεις τους, αντάλλαξαν ιδέες και τοποθέτησαν τους προβληματισμούς τους, με την βοήθεια των καθηγητριών και των δυο συντονιστών.
Αντίστοιχα, την ομάδα της Γ' γυμνασίου διατυπώθηκαν και καταγράφηκαν οι απορίες των συμμετεχόντων γύρω από τις εξαρτήσεις και στην συνέχεια σχηματίστηκε "ο κύκλος συζήτησης" για να δοθούν κάποιες πρώτες απαντήσεις σχετικά με το θέμα. Οι ερωτήσεις των παιδιών αφορούσαν " τι είναι εξάρτηση, τι οδηγεί σε αυτή, πώς αντιμετωπίζεται, κ.ά."
Σε αυτήν την ομάδα, έγινε κυρίως μια πρώτη νύξη γύρω από τις εξαρτήσεις και φάνηκε ότι η ανάγκη ενημέρωσης και εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης είναι αναγκαία, κυρίως για το κάπνισμα και το αλκοόλ.
Στην ομάδα της Α' γυμνασίου το έναυσμα της συζήτησης δόθηκε με αποφθέγματα διάσημων ανθρώπων (φιλόσοφοι, συγγραφείς, επιστήμονες), σχετικά με την έννοια του εαυτού και των άλλων. Αρχικά, ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να κάνουν αυτόματη γραφή ή ζωγραφική. Έπειτα, τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυο υποομάδες, όπου παρουσίασαν και ανέπτυξαν τις απόψεις τους, αντάλλαξαν ιδέες και τοποθέτησαν τους προβληματισμούς τους, με την βοήθεια των καθηγητριών και των δυο συντονιστών.
Αντίστοιχα, την ομάδα της Γ' γυμνασίου διατυπώθηκαν και καταγράφηκαν οι απορίες των συμμετεχόντων γύρω από τις εξαρτήσεις και στην συνέχεια σχηματίστηκε "ο κύκλος συζήτησης" για να δοθούν κάποιες πρώτες απαντήσεις σχετικά με το θέμα. Οι ερωτήσεις των παιδιών αφορούσαν " τι είναι εξάρτηση, τι οδηγεί σε αυτή, πώς αντιμετωπίζεται, κ.ά."
Σε αυτήν την ομάδα, έγινε κυρίως μια πρώτη νύξη γύρω από τις εξαρτήσεις και φάνηκε ότι η ανάγκη ενημέρωσης και εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης είναι αναγκαία, κυρίως για το κάπνισμα και το αλκοόλ.
Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και βίωσαν θετικά συναισθήματα
κατά την διάρκεια των ομάδων εμψύχωσης ενώ όπως τόνισαν και οι συντονιστές είναι σημαντική η εφαρμογή προγραμμάτων
δράσης για την ενίσχυση της θετικής διάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Δείτε τις φωτογραφίες από τη δράση:
Α' Τάξη:
Δείτε τις φωτογραφίες από τη δράση:
Α' Τάξη:
Γ΄Τάξη:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου