Αυτόματη ζωγραφική "Το σχολείο μου"



Στα πλαίσια του μαθήματος «Σχολική και Κοινωνική Ζωή (ΣΚΖ)» και στην θεματική ενότητα  «Εγώ και οι Άλλοι», η οποία επιλέχθηκε ομόφωνα από όλους τους συμμετέχοντες,  η υπεύθυνη καθηγήτρια ζήτησε από τους μαθητές και μαθήτριες της Α’ γυμνασίου να σχεδιάσουν ή να ζωγραφίσουν αυτόματα πάνω σε χαρτί, οτιδήποτε επιθυμούσαν σε σχέση με το σχολείο. Η μόνη διευκρίνιση που δόθηκε στους συμμετέχοντες ήταν η ζωγραφιά ή το σχέδιο να αφορά τα συναισθήματα και τις σκέψεις που προκαλεί το σχολείο, δηλαδή όχι μόνο (ή απαραίτητα) ως χώρος αλλά ως ιδέα. Τα σχέδια των παιδιών ήταν συνολικά δεκατέσσερα (14).

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε συζήτηση σε κύκλο όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες εξέφραζαν την προσωπική τους άποψη για κάθε έργο του μαθητή-δημιουργού, χωρίς τη δική του συμμετοχή. Σε δεύτερη φάση, ο μαθητής-δημιουργός καλούνταν να αποκαλυφθεί μέσα στην ομάδα και να δώσει την ερμηνεία στο έργο του, εκφράζοντας τα συναισθήματα και τις σκέψεις που αποτύπωσε ο ίδιος στο σχέδιο ή την ζωγραφιά του.
Στόχος της άσκησης «Αυτόματη Ζωγραφική» ήταν να αναδυθούν θέματα, όπως η αίσθηση του εαυτού στο σχολείο, οι σχέσεις και η αλληλεπίδραση των μαθητών και μαθητριών με τους διδάσκοντες και τους άλλους. Στην πλειοψηφία των σχεδίων φαίνεται να υπάρχει μια γενικότερη δυσαρέσκεια με το σχολείο (με αυτό που βιώνει ο μαθητής ή μαθήτρια μέσα σε αυτό), καθώς οι ζωγραφιές «μιλάνε» περισσότερο για αρνητικά συναισθήματα (άγχος, απογοήτευση, δυσκολία συγκέντρωσης, σχολική αποτυχία, θυμός), παρά για θετικές εμπειρίες. Ωστόσο, σε κάποια σχέδια (ζωγραφιές) τα συναισθήματα των συμμετεχόντων που αποτυπώνονται στο χαρτί είναι διφορούμενα (καλό-κακό, φωτεινό-σκοτεινό, αγγελικό-διαβολικό, κ.ά.) και δίνουν έναν τόνο αισιοδοξίας.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ελένη Νικήτα 









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου